Duurzaam Inzetbaar Yourself: DIY-subsidie

ASD - Marinier naast bel

Uitgangspunten voor een DIY-subsidie

• Je bent burger of militair Defensiemedewerker;
  • Jouw idee is vernieuwend en heeft te maken met duurzame inzetbaarheid;
  • Jouw project komt ten goede aan de hele eenheid, afdeling of het hele team;
  • Het project moet uitvoerbaar zijn in de praktijk;
  • Voor het project is nog niet eerder subsidie aangevraagd;
  • De totaal gevraagde subsidie is niet hoger dan 5.000 euro;
  • Je maakt een korte vlog (video) van jouw project;
  • Je geeft het ASD toestemming om te publiceren over jouw project als inspirerend praktijkvoorbeeld.

Heb jij een goed idee? Wij helpen je op weg!

Het begint met een mooi en vernieuwend idee dat ten goede komt aan de duurzame inzetbaarheid van jou en je collega’s. Maar hoe zet je dat om in een projectplan en vraag je subsidie aan? Wij helpen je op weg met een overzicht van de subsidievoorwaarden:

DIY-subsidie aanvragen: zo werkt het

Het subsidieproces
1

Lees zorgvuldig de voorwaarden voor DIY-subsidie door. Vul vervolgens het formulier subsidieaanvraag in en dien deze in via info@stichtingasd.nl.

2

Het ASD bekijkt jouw aanvraag en legt deze voor met een advies aan de DIY-selectiecommissie. Binnen vier weken ontvang je bericht van ons of je aanvraag is toegewezen.

3

In de toekenningsbrief zijn in de bijlagen de rechten en plichten vermeld. Denk daarbij aan de looptijd, de toegekende subsidie en de verantwoordingsplicht. De subsidie wordt verleend op basis van ingediende facturen. Na afloop van het project moet er een eindevaluatie worden gedaan.

Heb je een vraag? Of werk je bij Defensie en heb jij een goed idee voor een project?