17 januari 2024

’Wij willen ontwikkeling van personeel en organisatie stimuleren’

Bureau ASD

Vragen? Neem gerust contact op.

Neem contact op

‘Defensiemedewerkers ken ik als betrokken en creatief. Mijn oproep aan hen is: borrelt er een goed idee over gezond en vitaal aan het werk blijven, stappen zetten in je carrière, of om mensen te behouden voor Defensie? Ook al is het nog niet helemaal uitgewerkt, neem gewoon contact met ons op. Dan bekijken we of je in aanmerking kunt komen voor een subsidie,’ zegt Jacques van Hulsen, secretaris-penningmeester en lid van het dagelijks bestuur van het ASD.

Jacques van Hulsen heeft een uitgesproken drive als het om het ASD gaat, waar hij al vanaf 2007 meedraait in het bestuur. Hij heeft het zien groeien van een stichting die op de achtergrond als intermediair opereerde tot een meer actieve speler die de ontwikkeling van medewerkers en de Defensieorganisatie stimuleert. ‘Het ASD verstrekt nu ook zelf subsidies. Ik vind het belangrijk om dit onder de aandacht te brengen van alle burgers en militairen van Defensie, zodat zij er hun voordeel mee kunnen doen. Want wij zijn er niet alleen voor, maar ook van alle Defensiemedewerkers.’

Wij ondersteunen graag projecten die bijdragen aan het behoud van goed en gekwalificeerd personeel.

Werken met plezier en mensen behouden

Van Hulsen ziet twee belangrijke doelen waar het ASD bij kan ondersteunen. ‘Je moet met plezier kunnen werken en je ontwikkelen en als er iets is wat dat belemmert, moet dat opgelost worden. En aan de andere kant is het voor Defensie erg belangrijk om goed gekwalificeerd personeel te behouden, dus projecten die daaraan bijdragen ondersteunen wij graag.’

Loopbaanontwikkeling zonder hobbel

De vele projecten waaraan het ASD de afgelopen jaren heeft bijgedragen, geven een gevarieerd beeld. Het is moeilijk om er één uit te kiezen als favoriet, vindt hij. Maar dan toch: ‘Waar ik met plezier op terug kijk is het project Waarderen en valideren. Mensen werden belemmerd in hun loopbaan, ondanks hun werkervaring, omdat ze niet het juiste papiertje hadden. In dit project is geregeld dat mensen ontbrekende stukjes van een opleiding konden halen en zo een volgende stap in hun carrière konden maken. Het mooie is dat dit niet een eenmalig project is geweest, maar het verankerd is in het werkproces van de organisatie.’

Met plezier werken en je blijven ontwikkelen: met onze subsidies ondersteunen wij graag projecten die daaraan bijdragen.

Werk en privé in balans

Naast zijn inzet voor het ASD is Van Hulsen ook druk met ambtelijk arbeidsvoorwaardenoverleg en projecten over pensioenen. Voor zijn centrale doet hij daarnaast nog allerlei kleinere projecten. En hij is een betrokken burger bij de wijkraad, stichtingen en verenigingen en een sociaal fonds. Vrije tijd, daar heeft hij eigenlijk niet zo veel tijd voor. Hij is graag in de natuur en werkt met plezier in het groen. ‘Het geeft me ontspanning en energie om lekker buiten bezig te zijn. Dat is mijn manier om in balans te blijven.’

Heb je een vraag? Of werk je bij Defensie en heb jij een goed idee voor een project?